Hoe is deze ontstaan?
Op 1 september 2018 is onze vereniging verzelfstandigd. Vanaf dat moment waren wij eigenaar en daarmee ook verantwoordelijk voor alles wat op ons complex boven de grond staat. Denk hierbij aan de kantine, veldverlichting, bestrating en de hekwerken. Uitzondering is het Hertog Janveld; dit veld huren wij van de gemeente. Vorig jaar is de nieuwe kleedaccommodatie gebouwd en ook daar zijn wij uiteraard verantwoordelijk voor.
Nadat de bouwwerkzaamheden waren afgerond, zijn de eerste gesprekken gevoerd met potentiële kandidaten om een accommodatiecommissie te vormen.
Doel van de commissie?
Samen zorgen dat het hele complex in een goede staat komt én blijft.
Wie zitten er in de commissie?
Henk Eberson: lid namens de lijnentrekkers en de mannen van de werkploeg, die verantwoordelijk zijn voor het wekelijks onderhoud;
Ron Zwaans en André van Gool: samen zijn zij verantwoordelijk voor het materiaalbeheer en pakken vele praktische zaken op die niet bij het wekelijks onderhoud horen;
Steven Haarbosch en Toon van den Hoof: verantwoordelijk voor o.a. de onderhoudsplanning;
Jeroen de Roos en ik: vanuit vorige bestuur zeer nauw betrokken geweest bij de verzelfstandiging en de nieuwbouw.
Wat is er bereikt?
Er is een eerste opzet gemaakt voor de onderhoudsplanning;
Afgelopen week is de verharding bij de binnenkomst van ons complex vervangen m.b.v. werkploeg en enkele andere leden;
De zaken van de opleveringslijst van de nieuwbouw zijn afgerond;
Het probleem met de veldverlichting is opgelost;
En heel belangrijk: er staat een groep mensen die samen de verantwoordelijkheid voelen om het complex er netjes uit te laten zien, Allemaal Olympia!
Wat staat er binnenkort op het programma?
De komende tijd willen we helder vastleggen wie waar verantwoordelijk voor is en wat bij deze verantwoordelijkheid hoort. Daarnaast willen we de onderhoudsplanning verder uitwerken. Dit houdt in dat we gaan kijken welke dingen op korte en lange termijn vervangen moeten worden of een opknapbeurt verdienen.
Bovendien wordt deze bijzondere tijd, waarbij er geen gebruikgemaakt mag worden van de kleedaccommodatie, gebruikt om de kapotte tegels in de kleedkamers te vervangen en de gang opnieuw op te spuiten. Ook zijn we achter de oorzaak van de lekkage van enkele douchekoppen gekomen en streven wij ernaar om dit z.s.m. te verhelpen. In de tweede helft van november wordt bovendien verharding aangelegd tussen de opslagcontainer op het trainingsveld en de kleedkamers.
Verder zal er in de secretariaatsruimte een keukenblok geplaatst worden en wordt er aandacht besteed aan de inrichting om er een mooie Olympia-waardige ruimte van te maken.
Roept bovenstaande tekst vragen op, heb je nog tips of wil je meehelpen, laat mij dit dan weten.
Namens de accommodatiecommissie,
Harry van Rijswijk, tel. 06-27444720